DŠJU pokrenula novu inicijativu uključivanjem inovativnih metoda učenja i međuinstitucionalne suradnje –  HRInnoLab

Državna škola za javnu upravu pokrenula je novu inicijativu kojom se uvode inovativne metode učenja temeljene na peer-to-peer pristupu i jačanju međuinstitucionalne suradnje. Poticaj za ovaj iskorak dolazi iz istraživanja koja pokazuju da se čak 20% učenja ostvaruje kroz razmjenu znanja i iskustava među kolegama, dok 70% učenja proizlazi iz praktičnog rada. Inicijativa je osmišljena kako bi sustavno poticala te oblike učenja i pridonijela jačanju kapaciteta javne uprave u Hrvatskoj.

Prva radionica u okviru inicijative HRInnoLab okupila je članove HR mreže te ugostila stručnjake sa Sveučilišta za javnu upravu u Kehlu – prof. dr. Jürgena Kegelmanna i dr. Osmana Bayraktara.

Umjetnost u javnoj upravi

Prof. dr. Jürgen Kegelmann predstavio je rezultate istraživačkog projekta “Art and Public Administration – What Public Administration Can Learn from the Arts”, koji istražuje kako se pristupi iz umjetnosti mogu prenijeti u javni sektor. Umjetnici, vođeni misijom i inspiracijom, djeluju s jasnim osjećajem svrhe, spremni su misliti „nezamislivo“ i anticipirati buduće izazove. Njihov rad obilježava spremnost na eksperimentiranje, učenje iz pogrešaka i suradnju s publikom – elementi koji se mogu prenijeti i na javnu upravu.

Kegelmann je naglasio da umjetnost pokazuje kako se kreativnost i disciplina međusobno nadopunjuju: umjetnici cijene strukturu i profesionalnost, ali istodobno stvaraju prostore slobode i inovacije. Takav pristup javnoj upravi otvara put razvoju tzv. DIY kompetencija – sposobnosti da se izazovi rješavaju inovativno, s ograničenim resursima, kroz suradnju i kreativno korištenje dostupnih alata.

Snaga zajedničkog znanja i iskustva

Dr. Osman Bayraktar održao je interaktivnu radionicu u kojoj su sudionici mapirali ključne izazove u području upravljanja ljudskim resursima i razmotrili načine kako bolje koristiti postojeće znanje i iskustvo unutar sustava javne uprave. Poseban naglasak stavljen je na dogovorene korake suradnje kroz mrežu, s ciljem učinkovitijeg i zajedničkog rješavanja izazova.

Zajednički prostor za učenje i razvoj

U uvodnom dijelu pomoćnica ravnatelja Valentina Miličić istaknula je da hrvatska javna uprava raspolaže svim potrebnim resursima – stručnim ljudima, znanjem i alatima – ali je ključno izgraditi strukture i platforme koje će taj potencijal učiniti vidljivim, korisnim i održivim. Nova inicijativa upravo je odgovor na tu potrebu i usmjerena je na jačanje kompetencija službenika kroz suvremene, suradničke modele učenja.

Državna škola za javnu upravu zahvaljuje svim sudionicima na doprinosu i vjeruje da će razmjena znanja i iskustava unutar ove inicijative doprinijeti stvaranju modernije, učinkovitije i inovativnije javne uprave.